hoi
ik heb een s400i gekocht het was een sensation pakket dan krijg je er een cd en een headset bij maar ik kan de headset niet aansluite hij werkt op bleutooth ik snap er niks van kan iemand me uitlegge hoe ik hem kan aansluiten
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHeej Sven!
Ik kan het je helemaal goed uitleggen! Ik heb namelijk ook de Samsung-S400i gekocht, tijdens de Sensation actie. En als het goed is heb je de headset van Samsung genaamd: WEP-200. Klopt dat?
Zo ja:
1. Je moet eerst je bluetooth van je gsm aanzetten.
2. Dan moet je de headset gaan ‘peeren’, oftewel 8 seconden lang de multifunctionele knop op de headset ingedrukt houden. LET OP!!! Maak niet de fout hem 4 seconden ingedrukt te houden, dus te stoppen met ingedruk houden zodra je het lampje blauw ziet knipperen! Je moet hem INGEDRUKT BLIJVEN HOUDEN! Na die 8 seconden (!) krijg je wederom dat het lampje knippert, dan is hij ‘gepeert’!
3. Dan moet je met je gsm naar ‘bluetooth apparaten zoeken’.
4. Je krijgt ‘nieuw apparaat gevonden’ –> Samsung WEP-200
5. Kies ‘koppelen’ en voer eventueel als code ‘0000’ in.
6. That's it, en voortaan hoef je dit niet meer te doen. De gsm vraagt automatisch als je de headset aanzet of je hem wilt koppelen met je gsm. En als je op je gsm instelt ‘altijd autoriseren’ vraagt hij het niet eens, maar koppelt hij hem meteen.
Ik hoop dat het opgelost is, mocht er toch een probleem zijn hoor ik het wel!
AdÃÂos,
Nic
Hey Levi,
Je kunt op je samsung sgh-s400i alleen aac en m3u muziek-bestanden zetten. En midi lukt overigens ook… Die limiet van 500 kb komt waarschijnlijk omdat je het met Bluetooth verzendt (klopt dat? anders heb ik geen oplossing). En daarbij is die limiet ingesteld. Wanneer je een kabeltje koopt om je gsm met de pc te kunnen verbinden, kun je grotere bestanden versturen. Alleen is zo'n kabeltje wel weer wat duurder…
Hopelijk is het je nu duidelijk, Suc6!
Met vriendelijke groet,
Nic
Heej!
Ja, als je fatsoenlijke kwaliteit muziek op je Samsung wilt zijn alleen *.m3u en *.aac bestanden de enigen die je erop kunt zetten. Echter je kunt ook *.midi bestanden erop zetten, die verschijnen dan onder het menu ‘geluiden’. Alleen klinkt de muziek dan nogal anders… Niet ‘normaal’ laten we zeggen, het is meer ‘mechanisch’.
*.m3u en *.aac bestanden zijn van Apple. Itunes gebruikt ze om op bijvoorbeeld je Ipod te zetten. Je kunt dan ook Itunes gebruiken om MP3 om te zetten in deze bestanden. Ikzelf heb geen Ipod en gebruik dan ook liever geen Itunes, omdat met de verkeerde instellingen al je muziek in m3u of aac wordt omgezet, wat je volgens mij niet ongedaan kan maken met Itunes. En ik nog geen programma gevonden om dat wel te kunnen doen. Ik gebruik ‘Xilisoft Audio Converter’ om mijn MP3 om te zetten. Google gewoon op ‘Xilisoft Audio Converter’ en zoek naar cracks, dan kom je wel een volledig gratis versie tegen. Zoniet dan kun je gewoon de trial proberen
Ik hoop dat dit meer dan voldoende informatie is, zoniet dan stel gewoon nog een vraag
AdÃÂos
Nic
Hm bedankt voor de uitleg, wat ik me alleen ook nog afvraag is hoe je het van je computer dan naar je telefoon zet? Ik moet erbij zeggen dat ik zeer weinig verstand heb van zowel computers als telefoons
Nic (van Kooten) misschien is het mogelijk om met jou contact op te nemen want ik zie dat jij er aardig verstand van heb, ik weet niet of ik je op msn of wat dan ook zou kunenn toevoegen?
Bij voorbaat dank,
Perry
Je kunt op verschillende manieren bestanden naar je mobiele telefoon zenden. Maar ik weet maar van tweee exact hoe je dat moet doen. Eentje is met Bluetooth. (Deze telefoon ondersteund het, maar onthoud: dat doen niet alle gsm's!). Daarvoor moet je je Bluetooth aanzetten op je gsm. Maar belangrijker, je moet met je pc een bluetooth verbinding kunnen maken! Sommige pc's hebben deze ‘bron’ ingebouwd, anderen niet. Dan moet je een Bluetooth stick kopen (dat is ter grote van een kleine USB-stick, alleen zendt hij dan dit soort signalen uit). Het voordeel is dat als je een nieuwe gsm koopt, je deze zelfde stick weer kunt gebruiken (mits de gsm bluetooth ondersteund). Nadeel is echter dat iig als je de provider KPN (of HI) hebt, je maar een limiet van 500 kb (+/- 0.5 MB) kunt versturen! En een fatsoenlijk muziekbestand is al groter. Foto's ed niet.
Oplossing en tevens de tweede methode is een kabeltje kopen. Deze zijn wat duurder, en aan de gsm gebonden. Je kunt hem dan (meestal, misschien wel als je een gsm van hetzelfde merk koopt) niet bij een andere nieuwe gsm gebruiken. Hiermee is het simpelweg aansluiten op de pc en op de gsm, en bestanden verwisselen. Al dan niet met een programma.
Voor een kabeltje of een stick kun je terecht waar je je gsm hebt gekocht, of bij computerzaken.
Ik hoop dat je dit nou een beetje begrijpt (Perry), maar voor meer vragen mag je me uiteraard toevoegen op msn/mailen. Je kunt dit doen naar en dan @hotmail.com.
Geen dank, met viendelijke groet,
Nic
hoi,
ik heb je mailtje gelezen en heb alles geprobeerd wat je hebt gezegd. ik heb mp3 bestanden omgezet in wma maar zelfs die kan ik niet ontvangen. ook foto's die ik via mijn computer naar mijn telefoon via een bluetooth apparaat wil sturen ontvangt hij niet. heb je niet toevallig een site waar ik een programma kan downloaden zodat ik wel liedjes op mijn telefoon kan zetten? of weet je een manier om mijn foto's van mijn pc op mijn telefoon te krijgen.
ik hoop dat je mij kunt helpen.
alvast bedankt,
groetjes Rianne
Heej Rianne!
Inderdaad lukt het niet om *.WMA bestanden te sturen. Zoals ik al in een eerdere post vertelde kun je op je S400i alleen *AAC of *.M3U of *.MIDI muziek bestanden afspelen. Je zult je MP3 dus in één van die bestanden moeten converteren. Hoe dat te doen, zie mijn eerdere post:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=497&i=1253&t=1169
Voor het versturen van bestanden over Bluetooth bestaat een limiet van 500 KB (0.5 MB)! Dus je kunt nou eenmaal niet grote bestanden versturen… Dat lukt wel als je een kabeltje koopt om je gsm en pc te verbinden. Als je nou toch een foto op je gsm wilt zetten, moet je met een handig programma als Photoshop of Ulead Photo Express je foto ‘resizen’ tot een kleiner formaat. Het verschil in kwaliteit merk je toch niet op je gsm, maar wel dat het een kleiner bestand is!
Er bestaat software om bestanden op je samsung gsm te zetten etc. Maar dan moet je zelf maar ff zoeken op de samsung site
Hopelijk is dit genoeg! Anders stel maar gewoon weer een vraag!
AdÃÂos
Nic
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?