Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Netwerk via Bluetooth

• Randy

Wie kan mij helpen met het volgende probleem?

Ik heb twee PC's en een laptop. Momenteel heb ik al een netwerkje (cq. Internet Sharing) tussen de 2 pc's middels netwerkkaartjes. De ene PC draait als server en de andere daar internet ik mee. Nu wil ik mijn laptop via bluetooth gebruik laten maken van het internet. Ik heb gister bij mycom 2 usb bluetooth dongles gekocht. Helaas hadden ze geen 2 dezelfde merken meer, dus ik moest een mycom van 19 euro en een MSI van 39 euro kopen… of er verschil in zit? Geen flauw idee…

Ik vroeg aan de verkoper of het mogelijk was en hij zei van wel… Nou dan zal het wel moeten lukken he?!?

Even opsommen:

- 2 pc's (waarvan 1 als server werkt)

deze staan reeds met netwerkkaarten in verbinding en met het i-net.

- 1 laptop

- 2 usb Bluetooth dongles

Ik wil dus de laptop gebruik laten maken van internet via Bluetooth.

Wie wilt deze uitdaging met mij oplossen???

Groetjes,

Randy

• paul wijn

je kan proberen om vanaf je laptop netwekdail via een van je vaste comp. te proberen.

instaleer bleutooth op je lap top en vervolgens op een van je vaste comp.waarop een modem werkzaam is, vervolgens maak je een verbinding met je bleutoothmenu vanaf je lap naar devaste comp en vraag om een netwerkdial.

Dan moet je inbelnummer invullen et. net als je een nieuwe inbelverbinding maakt…

dus laptop…….vaste computer modem..internet. Netwerken is mij ook nog niet gelukt, en het valt weer niet mee misschien komt er verbeterde software ik zoek al op het net mocht je wat vinden ik hou mijn venster open voor je ev. reaktie succes af. gr. paul

• Jan

ik had zelfde probleem kon geen verbinding met internet maken(mijn systeem slechts een computer en laptop met router) via blue tooth.Ik heb winroute light geinstalleerd en het werkt vraag me niet hoe want ik snap er intussen niets meer van.Groeten Jan