Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bereik Bluetooth in huis

• Marcel

Heeft iemand ervaring met het gebruik van een bluetooth usb adapter en de communicatie met een Pda o.i.d.?

Ik zit erover te denken om bijvoorbeeld de EPOX bluetooth usb-adapter aan te schaffen om dan met mijn fujitsu-siemens Loox 600 beneden in de woonkamer te kunnen zitten en toch te kunnen surfen of chatten.

Ik weet alleen niet of bluetooth ook geschikt is om door de vloer te functioneren of dat je echt in het zichtveld van dat apparaat moet blijven?

• BlueMark

Dat kan nog wel eens tricky worden. Bij mij thuis heb ik, met behulp van een bijgeleverd verlengkabeltje, 1 van de twee BT dongles moeten verplaatsen voordat mijn twee computers elkaar zagen. Het kan dus nauw komen, hoewel het per apparaat verschilt.

Belkin zegt tot 100m te gaan (!), maar Microsoft en mijn T68i gaan maar tot 10. Wat is wijsheid?

Succes,

BlueMark

• The Mobile One

Blue Tooth is afgestemd op een MAXIMAAL bereik van 15 meter. Dit omdat eventuele andere gebruikers in de omgeving te veel last van jou zouden hebben. Meer haal je niet. Men zegt meestal 10 meter omdat je ook rekening moet houden met atmosferisch omstandigheden, fysieke objecten e.d.

Als ik bij mij op zolder mijn PC aan heb staan en ik zit beneden (2 verdiepingen lager dus twee betonnen vloeren er tussen) zie ik mijn PC nog gewoon op mijn telefoon. Ga ik echter de kelder in, dan is het over.

Je moet rekening houden dat in het open veld (heb het getest met mijn laptop) blue tooth ongeveer een bereik heeft van 20 meter.

Groetjes,

The Mobile One