Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Blue Tooth PC aansluitingskaart

• The Mobile One

Ik ben opzoek naar een Blue Tooth PC aansluitingskaart om te kunnen communiceren tussen mijn Laptop en mijn Nokia 7650. weet iemand goede / goedkope adresjes? Hij moet extern zijn, want ik kan 'm niet inbouwen in mijn laptop.

Groetjes,

Tim Wijkman

Tilburg

• Roel Keunen

tim,

de laptop fabrikant jewel maar usb adapters van bleutooth,

www.jewelnotebooks.nl voor informatie

misschien een idee?

suc6, groeten

Roel Keunen

• pieter

Alternate computers, www.alternate.nl 59 euro van een ZIO Bluetooth USB dongle. Werkt perfect. Anders een pc-card (kan in pc-card sleuf van je laptop) van Sitecom voor ongeveer 79 euro. Dit is tevens een CF-card, dus ook te gebruiken in PDA. PC-Card adapter is meegeleverd.

• Mega

Dat is dus precies waar ik ook naar opzoek was maar ik denk dat ik gewoon bij de mycom een USB adapter ga halen. Kost 45,00 eur dus is goed te doen dacht ik. Kijk anders zelf ff op www.mycom.nl en zoek op bluetooth. Je vind vanzelf de USB pocket adapter. Trouwens ook handig om mee te nemen naar andere pc's.

Succes ermee.

• ben

laat je ons weten of het lukt met deze adapter en de 7650???

• Mega

Ja natuurlijk doe ik dat. Ik moet alleen wel even kijken of ik dat morgen al ga halen of na het weekend pas. Morgen en het weekend zelf nogal druk maar ik laat zeker een bericht achter.

• The Mobile One

Ik heb nu een USB blue Tooth module gekocht bij Alternate. Deze werkt perfect. No Problems! Was 42 Euro… dus dat valt ook wel mee. Kan nu uploaden, downloaden faxen en emailen allemaal via Blue Tooth en mijn GSM…

Eén nadeel: Deze blue Tooth module is niet echt handelbaar op Windows XP (waaronder ik draai). Heb mijn computer in alle bochten moeten draaien om het voor elkaar te krijgen, maar nu doet 'ie het heel goed.

Het is trouwens de ZIO, voor mensen die bij Alternate gaan kijken.

Groetjes,

Tim Wijkman

http://www.timwijkman.i8.com

• ben

Ik heb een bluetooth adapter gekocht bij memo voor 45 euro. Ik krijg hem echter alleen maar aan de praat onder windows ME.

Tim, in welke bochten heb jij je moeten wringen om hem in XP aan de praat te krijgen?

• The Mobile One

Ik heb echt een hele hoop moeten doen om 'm aan de gang te krijgen. Op de eerste plaats werkte de CDrom installatie software al niet goed. Na vele malen de-installeren ging het bij toeval een keer goed en liep de installatiesoftware niet vast. Dat is touwens helemaal te wijten aan XP, want die vraag om zogenaamde “XP certificaten”. Software die dat niet hebben kunnen volgens XP instabiel worden, wat overigens niet waar is. Aan die certificaten verdiend microsoft alleen maar… Maar toch, XP doet voor het gemak toch even moeilijk zodat de newbee denkt dat het écht niet gaat…

Maar goed… Verder met mijn verhaal. Naast mijn Blue Tooth module gebruik ik een 100mBit netwerkkaart. Ik zit met mijn laptop op het internet via de kabel en heb daarvoor thuis een netwerk via een Broadband router gebouwd. Nu zul je zeggen: wat heeft dat hier mee te maken: Nou je moet de connexie met de telefoon zien als een netwerk. Wat ik heb gedaan is het volgende:

Ik heb de software geïnstalleerd, als het goed is maakt 'ie in netwerkverbindingen een verbinding aan. Hellaas werkt het internet dan niet meer, dus moet je een netwerkbrug maken. Dit doe je door de internetverbinding opnieuw te configureren en de wizzard ZELF de netwerkonderdelen te laten kiezen.

Als dat gedaan is, ga je naar “my blue tooth places” (zo heet dat tenminste bij mij) en klik je op de telefoon. Wanneer deze er nog niet in staat, ga je eerst met je telefoon zoeken naar een blue tooth verbinding. Zodra deze gevonden is, maak je verbinding, en geef je in je computer door op het blue tooth icoon te klikken op de startbalk, een code in die je op je telefoon moet herhalen (veiligheidskey). Deze code mag elke keer verschillend zijn, als je ze tijdens één sessie maar op allebei de apparaten dezelfde intoetst.

Als het goed is, staat de telefoon nu wel in “my blue tooth places”, je dubbelklikt op de telefoonicoon, vervolgens “connect with blue tooh” en je telefoon vraagt of 'ie de verbinding mag accepteren. Druk op “ja” en je krijgt (tenminste ik krijg) een één of andere vage foutmelding. Maar de verbinding is wel gemaakt, en dat zie je als het goed is aan het telefoonicoon dat van kleur is veranderd en wat pijltjes weergeeft…

Nu kun je via het mapje “inbox” tekst, muziek en afbeeldingen uploaden en via de datasuite van nokia bestanden van je nokia downloaden.

Wil je software installeren op je nokia, installeer dan de datasuite, deze zorgt ervoor dat wanneer je een sys bestand opent op je computer, deze automatisch wordt geinstalleerd op je nokia.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is. Voordat het bij mij werkte was ik ook al een weekend verder ;-) Maar ja, dat is Windows. Ik weet opzich best veel van computers en netwerken, omdat ik er in studeer, maar ik kan me voorstellen dat dit voor een normale gebruiker (in vaktermen newbee) bijna onmogelijk is om te doen.

Succes en als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Groetjes,

Tim Wijkman -> The Mobile One

http://www.timwijkman.i8.com

• Mega

Helaas, ik was vrijdag bij de Mycom maar ze hadden hem niet meer. Zou die dag nog binnenkomen maar ik had geen tijd terug te gaan. Vandaag maar eerst even gebeld. Nee, die heb ik nog niet binnen. Wanneer die weer komt weet ik nog niet precies. Ik had hem al lang moeten hebben. Bah, baal ik altijd van. Dus ik maar even verder zoeken maar die dingen zijn nog niet echt goed en goedkoop te verkrijgen merk ik al wel. Ben bang dat het toch wachten word. Ik hou jullie op de hoogte!