Hallo,
ik wil vragen of er al iemand ervaring heeft met de bluetooth usb apapter van Jewel(notebook fabrikant), en in het bijzonder het bereik en de bevindingen van internet delen?
met vr. gr.
Roel Keunen
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk ben in het bezit van de Jewel Bluetooth USB adapter, en ik ben er zeer tevreden over. De meegeleverde software is wel zeer beperkt, en maakt alleen maar een PAN (personal area network) mogelijk, maar ook dit op zeer beperkte schaal. Hier heb ik echter weinig aan, aangezien ik de adapter gebruik voor mijn telefoon (outlook synchronisatie en GPRS verbinding). Na installatie van de Widcomm software (meest gebruikt bij bluetooth-adapters, ook de TDK gebruikt dit pakket) werkte alles goed. De bluetooth-adapter wordt overigens ook herkend als netwerk-adapter, dus internet delen moet dan volgens mij geen probleem zijn.
Klopt, al vanaf Windows 98se is internet delen e.d. standaard aanwezig. Een bluetooth adapter is echter geen normale adapter. De verschillende bluetooth apparaten moeten aan elkaar worden gekoppeld. Voor dit aan elkaar koppelen is aparte software nodig. Een bluetooth adapter wordt ook niet standaard herkend als netwerkkaart, ook dit gebeurd door software. Er wordt dus een soort “bluetooth naar netwerk bridge” gelegd d.m.v. bluetooth software. Vervolgens is de adapter als een normale netwerkkaart te gebruiken, en kan dus ook gewoon b.v. windows internet delen worden gebruikt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?