Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

BT 6310 met Sony Vaio srx51p

• pascal

Via de meegeleverde software bluespace van sony heb ik contact gelegd tussen vaio en nokia 6310, maar ik kan via |Nokia manager geen contact krijgen.

Dus is op deze XPpro machine geen bluetooth modem te installeren en ik wil graag internet via de ingebouwde modem op de 6310 op. Wie heeft raad??

• pieter

Ook zonder Nokia manager moet het gewoon mogelijk zijn een inbel-verbinding over Bluetooth aan te maken. De Bluespace software van je Vaio heeft hoogstwaarschijnlijk de mogelijkheid om een virtuele com-poort aan te maken of te activeren. Hoogst waarschijnlijk is dit al gebeurd. Installeer vervolgens een nieuw modem op die virtuele com-poort. Dit kan zowel een standaard modem als een nokia 6310(i) modem zijn die op de bij je 6310 geleverde cd-rom staat. Vervolgens moet het gewoon mogelijk zijn op een standaard internetverbinding via dit net geinstalleerde modem aan te maken. Houdt er wel rekening mee dat het niet via alle providers mogelijk is om via gsm in te bellen. Dit omdat veel providers werken met kortere nummers die overal lokaal zijn. Vaak werkt het wel als je voor dat verkort nummer gewoon een netnummer zet, bijvoorbeeld 010 .