Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Blue Tooth en GPRS

• Martin

Als ik op mijn laptop in configuratiescherm modems, bluetooth modem aanklik en dan eigenschappen aanklik valt mijn computer uit met een foutmelding. Niet altijd maar wel 3 van de 4 keer.Ik probeer GPRS te installeren op mijn laptop waarop de Blue Tooth software al staat. Ik gebruik Windows XP home en heb een Nokia 6310 i mobiele telefoon. Wie kan mij gedetailleerd uitleggen hoek ik GPRS integreer in mijn mobiele telefoon en op mijn pc laptop?

Bij voorbaat dank.

Mvrgr. Martin Mooij

• pieter

Oké, de bluetooth-adapter is neem ik aan al op de PC geinstalleerd. Ik ga er ook vanuit dat de PC en Nokia 6310 al zijn gepaird.

Installeer een nieuw modem. Hier kan in principe een standaard modemdriver voor worden gebruikt, maar ook de nokia 6310(i) driver. Installeer deze modem overigens op de com-poort die aan de Bluetooth-adapter is toegewezen. Maak vervolgens een nieuwe inbel-verbinding aan. Gebruik als telefoon-nummer *#99# Verdere instellingen zijn in principe niet nodig. Vul natuurlijk bij het inbellen wel een gebruikersnaam en wachtwoord in. Dit verschilt echter per provider. Voor bijvoorbeeld Vodafone is zowel het wachtwoord als de gebruikersnaam geoon vodafone . Veel succes!

• pieter

Ik zag je bericht op het GSM forum… Ik heb nog een aantal extra (kpn) instellingen voor je. Je moet bij de modemverbinding nog een extra initialisatie-opdracht opgeven (bij modem-instelligen onder geavanceerd) :

at+cgdcont=1,“IP”,“internet”;cgqmin=1;+cgqreq=1

Door deze extra init-string weet het toestel met welk toegangspunt (ook wel APN) verbinding moet worden gemaakt.

Bij gebruikersnaam en wachtwoord hoef je voor kpn Internet Everywhere niets in te vullen. De instellingen die je op het gsm-forum had geplaatst doen helemaal niet terzake voor GPRS internet, die zijn namelijk voor Wap via M-info.