Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bluetooth tussen Videocamera en PDA

• Cornick d' Abo

Wie heeft er ervaring met het tot standbrengen van een bluetooth verbining tussen de iPAQ H3870 en de digitale Sony videocamera TRV 50E, voor het oversturen van digitale foto-opnames (afkomstig van je memorystick).

Bij de installatie wordt bij de videocamara om de pincode gevraagd van de iPAQ. Hoe kom ik hier achter?

De bluetooth verbinding tussen de videocamera en de Nokia 6310i moet mi ook mogelijk zijn voor het overzenden van plaatjes.

Ik ben mij er wel van bewust, dat als dit lukt, het je de nodige bits zal kosten, maar het zo verdomd leuk zijn.

Als iemand al eens eerder deze ellende achter de rug heeft, laat mij het dan s.v.p. weten hoe je dit hebt opgelost.

Cornick

• Guido

heb je al eens 4x de “0” (de NUL) geprobeerd?

• Cornick d' Abo

Best Guido, Beste Roel,

Hartelijk dank voor je reactie.

Nee, die 00000 code heb ik nog niet gebruikt.

Het lijkt o.a. wel op Russische roulette.

Ik wordt er bijna wanhopig van.

Op het laatst weet je niet meer wat je in moet kloppen.

Het grappige is dat zowel de camera TRV 50 als de PDA H3870 elkaar zien.

De apparaten worden door beide herkent en staan nb. op elkaars displays. m.a.w. “Available”.

De camera vraagt de passkey bij de PDA in te tikken, vervolgens tik ik deze in, 0000 of mijn voornaam “cornick”. maar hij verrekt 't.

Eventjes wordt er “connection” bij de PDA afgebeeld daarna weer “available” en vervolgens geeft de camera een foutmelding “BT connection error” aan.

Het spijt me maar de 00000-truc lukt ook niet.

Roel Martens adviseerde vooral de 2.20 ROM update bij de PDA er op te zetten.

Daar heb ik nog wel een vraag over. Bij de reset van de PDA moet version 2.20 aanduiding toch ook rechts onder ik het beeld zichtbaar worden????

Natuurlijk heb ik ook de nieuwe BT Service Manager download version 1,1 er op gezet.

Verdomd aardig dat jullie met mij mee denken.

Maar goed ik blijf naar een oplossing zoeken.

Met vriendelijke groet,

Cornick d'Abo uit Doorn

• Peter

Ik vrees dat dit zoeken niet zal leiden tot resultaat. De pincode waar om wordt gevraagd, wordt eerst op de camera ingetoetst en vervolgens verstuurd naar de IPAQ. Daar wordt weer om een code gevraagd en dit moet dezelfde zijn als op de camera is ingetoetst. Op deze manier wordt ervoor gezorgd dat niet zomaar willekeurige apparaten een verbinding met elkaar leggen (pairing, bonding). De codes kunnen dus door de gebruiker zelf bedacht worden.

Helaas kunnen de Sony camera's (zelf heb ik een DCR-IP7) maar met een gering aantal andere apparaten communiceren. De hierboven beschreven procedure resulteert bij mij altijd in ‘Bluetooth connection error’. Volkomen kul, maar het Sony implementatieteam heeft dit zo bedacht. Mijns inziens zijn de Bluetooth camera's van Sony wanprodukten. Mijn DCR-IP7 kan alleen met een Sony modem en een mobiele telefoon (in mijn geval een Ericsson T68) communiceren. Zelfs een laptop kan er niets mee, alhoewel de hierboven beschreven procedure succesvol uitgevoerd kan worden met een laptop met een TDK Bluetooth PC Card erin.

Groet,

Peter

• Cornick d' Abo

Beste Peter,

Hartelijk dank voor je reactie. Indien jij van mening bent dat het een “structureel Sony probleem” is, dan neem ik mij voor om Sony daar over te schrijven en om opheldering te vragen.

Zou men dan toch de eigen Sony apparaten voortrekken?

Dat kan ik mij nauwelijks voorstellen.

Ook zij hebben zich te houden aan de internationale standaarden.

Het moet gezegd worden dat het paren/synchroniseren wel met mijn Nokia 6310i lukte.

Natuurlijk vergt het versturen van foto's via GPRS/KPN/nokia de nodige megabits en is niet slim en moet een uitzondering blijven. Maar toch leuk dat het kan. Eerlijkheidshalve heb ik het nog niet geprobeerd.

Met vriendelijke groet, Cornick d'Abo