Hallo,
Ik zit, net als zo veel consumenten, met een scheef oog te kijken naar het fenomeen Bluetooth. Het klinkt veelbelovend: een slimme chip die apparaten met elkaar verbindt. Goed bedacht! Maar werkt het?
Aan de berichtjes op dit forum te zien zijn er natuurlijk weer kinderziektes. Het lijkt alweer het domein te zijn van kundige techneuten -alle respect heren- die met elkaar diverse onbegrijpelijke afkortingen uitwisselen en in mijn ogen ook niet echt toekomen aan waar het om gaat: het zorgeloos genieten van een uitvinding die een overdaad aan stekkertjes en draadjes overbodig zou moeten maken.
Dus nu vraag ik mij af. Is al het gepruts van mensen die al over Bluetooth beschikken exemplarisch? Moet je een techneut zijn om er nu aan te beginnen?
Wat ik zou willen is een PCM-Cia kaartje voor in mijn Vaio, een kaart voor in mijn PC, een nieuwe GSM die er mee werkt, of misschien een PDA. Dat zou al een combinatie zijn waar ik iets mee kan. Tenminste, als mijn beeld klopt dat je je GSM maar in de buurt hoeft te leggen van je PC en hij gaat zich synchoniseren (bv e-mails, of outlook-agenda bijwerken). En kun je dan ook netwerken (Internet op je PDA, files van laptop naar PC sturen en vise versa)?
Wie heeft er al een soortgelijke configuratie werkend en wil over zijn of haar ervaringen vertellen?
Alvast bedankt voor je moeite,
Barend