Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bluetooth TDK adapter en T68

• arjan

Ik heb een T68 en sinds een paar dagen een TDK USB Bluetooth adapter.

Mooie set, dacht ik, aangezien ik met Ir erg veel synchroniseerde tussen Outlook agenda en mijn T68 telefoon kalender.

Onlangs XP Professional op mijn pc geinstalleerd, werkt heerlijk, zij het niet dat hij steeds foutmeldingen geeft op mijn LAN-aansluitingen.

"LAN verbinding

een van de netwerkkabels is niet goed aangesloten"

Ik heb dit probleem op al mijn USB poorten (3 stuks). Ik heb alles volgens het boekje geinstalleerd, laatste versies, dus daar ligt het niet aan. Als ik de computer nog niet herstart heb (na de herkenning en installatie van de Bluetooth adapter driver) doet hij het nog. Ik kan zelfs een ‘paar’ laten vormen tussen mijn telefoon en mijn computer. Synchroniseren doet ie helaas niet, omdat het Ericsson synchronisatieprogramma aangeeft dat de Infrarood verbinding mogelijk geblokkeerd wordt (terwijl ik die dus niet meer gebruik en heb verwijderd, ook op het systeem).

Echter, na een herstart beginnen de problemen en herkent de PC de Bluetooth adapter niet meer en krijg ik dus die foutmelding. Zijn er mensen die dit bekend voorkomt en weet iemand een rechtstreeks support-emailadres ???

Voor TDK moet ik nl een internationaal telefoonnummer bellen om een helpdesk te krijgen (ronduit schandalig overigens) en Ericsson reageert niet op de mail via de website.

Ik baal, aangezien ik voor bijna 160 euro een bluetooth adapter heb gekocht die niet realiseerd wat ik graag wil doen: SYNCHRONISEREN !!

• Peter

Ook op alt.cellular.bluetooth veel discussies over problemen met XP. Heb je de laatste drivers van TDK gedownload? Vorige week heeft TDK nieuwe SW beschikbaar gesteld, zonder details over de inhoud. Misschien de moeite waard om deze te installeren.

XTNDConnect klaagt wel vaker over de irDa poort terwijl Bluetooth gebruikt wordt. Blijkbaar is de Bluetooth funktie eraan geplakt en niet goed geintegreerd.

Heb je toegang tot nieuwgroepen, dan graag ervaringen met de nieuwe TDK SW op bovengenoemde nieuwsgroep.

Succes,

Peter

arjan schreef:

>

> Ik heb een T68 en sinds een paar dagen een TDK USB Bluetooth

> adapter.

>

> Mooie set, dacht ik, aangezien ik met Ir erg veel

> synchroniseerde tussen Outlook agenda en mijn T68 telefoon

> kalender.

>

> Onlangs XP Professional op mijn pc geinstalleerd, werkt

> heerlijk, zij het niet dat hij steeds foutmeldingen geeft op

> mijn LAN-aansluitingen.

>

> "LAN verbinding

> een van de netwerkkabels is niet goed aangesloten"

>

> Ik heb dit probleem op al mijn USB poorten (3 stuks). Ik heb

> alles volgens het boekje geinstalleerd, laatste versies, dus

> daar ligt het niet aan. Als ik de computer nog niet herstart

> heb (na de herkenning en installatie van de Bluetooth adapter

> driver) doet hij het nog. Ik kan zelfs een ‘paar’ laten

> vormen tussen mijn telefoon en mijn computer. Synchroniseren

> doet ie helaas niet, omdat het Ericsson

> synchronisatieprogramma aangeeft dat de Infrarood verbinding

> mogelijk geblokkeerd wordt (terwijl ik die dus niet meer

> gebruik en heb verwijderd, ook op het systeem).

>

> Echter, na een herstart beginnen de problemen en herkent de

> PC de Bluetooth adapter niet meer en krijg ik dus die

> foutmelding. Zijn er mensen die dit bekend voorkomt en weet

> iemand een rechtstreeks support-emailadres ???

>

> Voor TDK moet ik nl een internationaal telefoonnummer bellen

> om een helpdesk te krijgen (ronduit schandalig overigens) en

> Ericsson reageert niet op de mail via de website.

>

> Ik baal, aangezien ik voor bijna 160 euro een bluetooth

> adapter heb gekocht die niet realiseerd wat ik graag wil

> doen: SYNCHRONISEREN !!

• RdW

heb je wel op je t68 de bluetooth zenden op continu aan staan, want de auto functie werkt niet.

• Marchel

Hoi,

Even een toevoeging aan de geplaatste opmerking. het blijkt dat veel gebruikers van bluetooth in een Ericsson telefoon zich vergissen bij de te kiezen instellingen. Normaal (standaard) staat bluetooth OFF om stroom (standbytijd) te sparen. In de AUTOMATISCHE mode wordt gebruik gemaakt van een soort low power mode. Berichten kunnen dan wel van de telefoon naar een gekoppeld apparaat gestuurd worden maar het gekoppeld apparaat kan geen berichten terug sturen. De telefoon komt namelijk in een soort sleep mode waardoor de oproepen van het gekoppelde apparaat gemist worden. Voice dialing met een BT headset is in de automatische mode namelijk ook niet mogelijk. In de ON mode werkt alles wel, zowel zenden als ook ontvangen is dan geen probleem.

Dit misverstand is hopelijk snel opgelost. Ik moet hierbij wel opmerken dat in de nabije toekomst waarschijnlijk een oplossing voor het aanroepen in sleep mode gereed zal zijn waardoor dit wel weer naar tevredenheid zal gaan werken.

Ik zou alle bluetooth gebruikers met een Ericsso ntelefoon willen advieren de telefoon in de Bluetooth ON stand te zetten.

Gr,

Marchel

• pieter

Verwijder alle bluetooth gerelateerde software, d.w.z. verwijder handmatig de drivers uit het systeem (via apparaatbeheer) , Deinstalleer vervolgens alle bluetooth software. Hestart de computer, echter nu zonder Bluetooth-adapter. Installeer de software van TDK weer en herstart het systeem weer. Als het mee zit werkt alles gewoon weer. Pair natuurlijk wel de T68 met de PCHet feit dat de melding wordt gegeven dat er geen netwerkkabel is aangesloten maakt niet uit, je maakt immers geen Lan-verbinding over bluetooth, maar een seriele verbinding. Het betreft hier dus niet je reguliere netwerk-aansluiting voor b.v. kabelinternet, maar je bluetooth-adapter die begint te zeuren. Je kan die netwerk-adapter dus gewoon uitschakelen. Dit doe je door met de rechter-muisknop bij mijn netwerklokaties op eigenschappen te klikken, en vervolgens door met de rechtermuisknop de (bluetooth netwerk-)adapter aan te klikken en op uitschakelen te drukken.

Ga in het configuratie scherm naar “opties mobile-phone monitor”, en kies vervolgens het tabblad com-poorten. Selecteer hier de virtuele com-poort die de bluetooth-adapter gebruikt. Welke dit is weet ik niet, maar dit is te vinden in de software van TDK. Schakel vervolgens alle niet gebruikte com-poorten uit. Als het mee zit kan je nu synchroniseren.