Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Draadloos internetten op laptop

• Barry

Hoi allemaal,

Ik wil graag met mijn laptop draadloos kunnen internetten met mijn ADSL-verbinding.

Nou heeft KPN wel een draadloze modem, alleen deze kost 1700 gulden.

Nou begreep ik dat blue tooth een goedkopere variant is.

Heeft iemand hier ervaring mee?

En de 10 meter bereik zou genoeg zijn, om in de woonkamer te kunnen internetten.

Of zijn er betere (en niet zo duur) varianten?

Alvast bedankt

• Jan

Ja , het kan met bluetooth.

Let wel op niet met elke bluetooth module kan het. Het verschil zit in de software die erbij geleverd wordt. Met bijvoorbeeld de USB modules van TDK moet het lukken. Je hebt dan nog wel een klein prog. nodig zoals wingate of winproxy om je internetverbinding met verschillende computers te kunnen delen . En , het is goedkoper (bv bij http://www.bluetooth-market.com/products.htm ) en het is denk ik een ivestering voor de toekomst want er staan nog veel bluetooth produkten op stapel.

• Jaap Stam

je bent gewoon een aars

• RdW

hou deze site in de gaten www.bluetoothware.nl dit wordt de grootste importeur van bluetooth artikkelen in nederland.

op dit moment testen wij een nieuwe oplossing om via bluetooth kleine netwerkjes op te zetten.

Dit product gaat € 200,- kosten dat krijg je 2 USB bluetooth dongles een voor de pc en de notebook incl. software om een netwerk op te zetten, na het installeren van de software en op nieuw opstarten werkt het direct.

om een vergelijk te geven 2 x een TDK kost 340, euro en dan komt de software er nog bij.

helaas is het product pas over 1.5 maand leverbaar.

met vriendelijke groet,

RdW