Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Internetten met bluetooth

• Volkert Doop

Ik ben in het bezit van een ericsson t39m met bluetooth en een toshiba satellite met bluetooth-kaart… kan ik bluetooth gebruiken om de connectie van mn laptop met het internet te verbinden? als iemand het weet… laat het me weten

• Kees Paardekam

Ook ik ben daar in geintresseerd. Maar heb het nog niet uitgevonden. Ook op de helpdesk van Ericsson konden ze mijn nog niet helpen.

Kees

• Martijn Koster

Dat kan: eerst een pair opzetten tussen de laptop en de ericsson, dan de modemdriver voor de ericsson installeren op een Bluetooth Compoort (met het compoort profiel), daarna een externe verbinding aanmaken via de ericsson modem.

Let op: wel altijd eerst de Laptop koppelen aan de Ericsson en daarna de Externe verbinding aanmaken.

Je kunt ook direct de verbinding op laten zetten: de Ericsson modem moet dan op de Bluetooth Compoort (met het DUN-profiel) en dan kun je in de Bluetooth neighbourhood het DUN icoontje slepen naar het DUN icoontje van de telefoon… de verbinding wordt dan automatisch opgezer.

Succes.

Martijn

• Kees Paardekam

Ik heb e.e.a. geprobeerd met de 3-Com USB bluetooth adapter. En dit werkt perfect. Ik moest alleen wel alle beveiligingen uit de GSM halen. Anders werkt dit niet.

KeesMartijn Koster schreef:

>

> Dat kan: eerst een pair opzetten tussen de laptop en de

> ericsson, dan de modemdriver voor de ericsson installeren op

> een Bluetooth Compoort (met het compoort profiel), daarna een

> externe verbinding aanmaken via de ericsson modem.

>

> Let op: wel altijd eerst de Laptop koppelen aan de Ericsson

> en daarna de Externe verbinding aanmaken.

>

> Je kunt ook direct de verbinding op laten zetten: de Ericsson

> modem moet dan op de Bluetooth Compoort (met het DUN-profiel)

> en dan kun je in de Bluetooth neighbourhood het DUN icoontje

> slepen naar het DUN icoontje van de telefoon… de verbinding

> wordt dan automatisch opgezer.

>

> Succes.

> Martijn