Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wireless LAN

  • Gijs Veldman

    Gisteren een offerte aangevraagd mbt Wireless LAN bij www.wentzo.com.

    Zag er interessant uit, heeft iemand ervaringen met dergelijke producten?

    Groet,

    Gijs

  • Patrick

    Ja, ik heb voor m'n bedrijf een test gedaan met Bluetooth. Onze leverancier heeft een set te leen gegeven van Compaq en van Toshiba/Lucent. Nu wilde wij met de test een laptop en een PC (pci kaart) op het netwerk (Novell 5.1) komen. Tevens hebben we gekeken of we het in de fabriek konden gebruiken (denk hierbij aan bereik). Nu is mijn ervaring dat de producten van Compaq gewoon hobby (rotzooi) zijn. Hou je de zender (Acces point) en de ontvanger dicht bij elkaar dan gaat het goed, maar ga je bijvoorbeeld met je laptop rond lopen dan valt het signaal veels te veel weg. Ook is het bereik om te huilen. Komt er een opstakel tussen dan is het over.

    Daarna hebben we e.e.a. getest van Toshiba/Lucent en dit was veel beter. Het bereik was groter, het signaal was veel krachtiger. Ik had de AP aangesloten en ik kon een verdieping hoger rondlopen met m'n laptop. Hierbij bleef het signaal krachtig genoeg. Wat je wel ziet is dat de ontvanger probeert om het signaal in takt te houden, je ziet dan ook dat het dan omschakeld van 11Mbps naar 1Mbps. In de AP van Toshiba/Lucent heb je de mogelijkhied om een tweede zender in te bouwen. Dit heb ik ook gedaan en dat is gewoon merkbaar beter. Ook in de fabriek ging het vele malen beter. Ondanks dat er heftrucks door het signaal reden, bleef deze aanwezig. Kan ik niet zegen van die zooi van Compaq.

    De afstand is erg afhankelijk van de obstakels. In een kantoor omgeving kan je ongeveer op dezelfde verdieping toch een metertje of 60. Met een verdieping ertussen ongeveer 30 meter.

  • Robert Waterval

    Beste Gijs,

    Ik doe ook een marktonderzoek naar Wirreless LAN's. Zou jij die offerte naar mij willen sturen? Ik heb misschien ook wat bruikbare informatie voor jou.

    Gegroet Robert