Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Killer ap? --> Hype zul je bedoelen

  • Wino

    Hoi,

    In tegenstelling tot de webmaster ben ik er helemaal nog niet van overtuigd dat Bluetooth ‘DE killer-ap’ zal worden. OK: wireless netwerken dat zal wel gaan lopen, maar is er geen kans dat Bluetooth uiteindelijk als WAP zal eindigen?

    Wino

  • HypnoticEyez

    Bluetooth is the BomB!!!!!!!

    Vergelijk het maar met Irda (infrarood communicatie tussen bijv.

    je Gsm en je Organiser) ofzo, je moet altijd een zichtbare verbindingt hebben,

    je kan dus bijv niet je telefoon in je tas laten en gewoon gaan internetten via je

    organiser…

    Irda zal sterven en I-mode zal er voor zorgen dat WAP sterft…

    HypnoticEyez

    Wino schreef:

    >

    > Hoi,

    >

    > In tegenstelling tot de webmaster ben ik er helemaal nog niet

    > van overtuigd dat Bluetooth ‘DE killer-ap’ zal worden. OK:

    > wireless netwerken dat zal wel gaan lopen, maar is er geen kans

    > dat Bluetooth uiteindelijk als WAP zal eindigen?

    >

    > Wino

  • Zanthrax

    het probleem van WAP is dat er niemand over heeft nagedacht, als je kijkt naar de namen achter bluetooth zou je toch gaan denken dat het met bluetooth wel goedkomt !

  • Krytonian Guard

    Wederom een onzin discussie. WAP is niet dood. waar mensen zich altijd in vergissen is dat WAP een PROTOCOL is en niet dat iritante gedoe met Mobieltjes. WAP zal als protocol niet verdwijnen maar het zal waarschijnlijk niet gebruikt worden in combinatie met WML om op mobiele telefoons te browsen. In korte tijd zal dit gewoon via het normale HTTP protocol gaan lopen. Maar om comunicatie van data tussen 2 apparaten te coordineren is WAP meer als geschikt.

    Trouwens denk ik dat de opzetter van deze discussie eens even na moet denken

    “ KILLER APP ” Yeah sure ???/

    Ten eerste is bluetooth een transmissie protocol en meer dus geen echte app. Wat er zal moeten gebeuren om dit echt popi jopi te maken is dat er een killer app bedacht zal moeten worden die gebruik maakt van Bluetooth. Dan zal deze standaard waarschijnlijk populair worden. Maar voorlopig is deze er nog niet echt. Dus Bluetooth is geen killer app maar heeft er wel een nodig

    Zanthrax schreef:

    >

    > het probleem van WAP is dat er niemand over heeft nagedacht,

    > als je kijkt naar de namen achter bluetooth zou je toch gaan

    > denken dat het met bluetooth wel goedkomt !

  • Marcel

    Volgens mijn mening zal Bluetooth toch een standaard in de markt worden. Veel mobiele telefoons zijn inmiddels al of worden uitgerust met Bleutooth. Mijn carkit werkt bijvoorbeeld met Bluetooth. Ik kan mijn telefoon gerust in de kofferbak neerleggen er toch gewoon bellen. En ik hoef nooit meer een nieuwe carkit te kopen op het moment dat iedere telefoon uitgerust is met Bluetooth.

  • Erik van Roekel

    Hmm, Bluetooth is inderdaad een middel en geen doel op zich, dus m.i.zal het nimmer zelf een killer app worden. Maar een goede toepassing die er gebruik van maakt kan dat wel worden.

    Bluetooth zal zich eerst moeten bewijzen. Hoewel het neergezet is als een standaard zijn er nog (steeds) de nodige problemen bij het koppelen van Bluetooth-devices en de handelingen die je moet verrichten om een verbinding tot stand te brengen zijn lang niet erg gebruikersvriendelijk. Kortom nog een lange weg te gaan.

  • Kasper

    …en I-mode sterft binnenkort ook. :D

    Bluetooth heeft andere toepassingsmogelijkheden dan andersoortige Wireless Netwerken. Communicatie “op lokatie” kan vaak niet met een wireless netwerk, en ook synchroniseren van PC en telefoon, of met internet verbinden op lokatie via een mobiele telefoon is niet echt te doen met een wireless netwerk.

    In een gedeelte van de gevallen kunnen we dus stellen dat de gebruiksmogelijkheden elkaar overlappen, in een aantal situaties zeker niet!

    Groet,

    Kasper